Naděžda Jechumtálová

Zmizela za záhadných a doposud nevysvětlených okolností 13.prosince 1994. Svoji poslední
zdokumentovanou cestu započala v Neratovicích nástupem do vlaku, který ji v šest hodin a dvanáct minut
dopravil na chvatěrubské nádraží.

Spolu s ní vystoupili asi čtyři lidé, kteří však záhy odbočili a dále v nehostinném prostředí vlakové vlečky
pokračovala sama v chůzi do zaměstnání kde měla v kanceláři odpracovat svoji poslední směnu. Krom nádražního zaměstnance, údajně snad bydlícího v nádražní budově a sledujícího její cestu, ji už nikdy nikdo nespatřil.


Podle Karla Jechumtála, otce pohřešované, si Naděžda doma stěžovala, že má pocit jakoby ji někdo na
cestách do práce i z práce sledoval.
Paradoxní informaci sdělila tehdejším vyšetřovatelům Naděždina babička. Do protokolu uvedla, že několik dní
po zmizení ji vnučka zatelefonovala a stačila jen říct „ahoj babičko“.
Vlastní rekognoskace:
Cesta kolem vlakové vlečky je obrostlá náletovým křovím, které je z valné části velmi špatně prostupné. Ukrytí
těla bez předchozí plánované přípravy je stěží proveditelné. Stejně tak složité by ovšem bylo i jeho nalezení.
Případné ukrytí těla v železničním vagónu: Většínou se jedná o cisternové vozy, umístění těla do cisterny
jedním člověkem je velmi nepravděpodobné. Rozklad těla naopak pravděpodobný (louh, kyseliny). Informace
babičky hovoří o možnosti únosu.
Cesta z domova na nádraží se dá zvládnout za jedenáct minut. Deset minut čekání na nádraží.Cesta vlakem
trvá cca. devatenáct minut. Pět minut cesty kolem vlakové vlečky.

Fotogalerie

Zdroje: Stach, Kučera 1998, Mapy.cz, foto a vlastní pátrání Petr Drbohlav .

Stalker

sci-fi román bratrů Strugackých a označení profese hlavního hrdiny

Tento příspěvek má 49 komentářů

  1. Shadow 1983

    Stalkere,
    nejako ste sa rozpísal aj o iných záhadných prípadoch, čo ja osobne kvitujem..
    Je treba písať aj o iných, takmer zabudnutých prípadoch, medzi ktoré prípad Nadi Jechumtálové rozhodne patrí…
    Moj názor je ten, že ju skrátka niekto uniesol. Šlo o krásnu ženu, naviac už mala cez 20 rokov, takže tu to bude podľa mňa o hodne odlišné oproti prípadu Ivči Koškovej.
    Naďa absolvovala túto trasu pravidelne a sama vypovedala, že má pocit, že ju niekto sleduje. Niekto si ju skrátka a dobre vystopoval, sledoval ju niekoľko dní, aby mal istotu, že je vždy sama a nikto s ňou po tej trase nejde. Tie stromy vedľa trati poskytovali krásne útočisko pre páchateľa.
    Otázka je, čo sa s ňou stalo. A hlavne, či je ešte živá. Bohužiaľ, aj tento prípad je už dávno premlčaný…

  2. Umbra

    Zdravim. Treba jeste zije a nechce byt nalezena jako ta jedna Slovenka. Na FB jsou pod timto jmenem 4 profily. Vsechny 4 maji nekolik identickych pratel a 3 maji fotky stejne zeny, ca 50 let, takze vsechny 4 patri jedne a te same zene. Kdyz jsem porovnala ty fotky s fotkou pohresovane, tak si myslim, ze tam ta podoba je (oboci, nos, vrasky kolem nosu, vek-JN by bylo 52) a mohla by to byt ona. Nechce se mi verit na takovou nahodu, ze by existovala dalsi zena stejneho jmena, veku a podoby. Jsem zvedava na nazory ostatnich. Take by me zajimalo, proc ma nekdo pod svym jmenem 4 profily. (FB nemam, tak nevim, jak to tam chodi.) Jsem zvedava na nazory ostatnich.

    1. Vendula

      Dobry den, take jsem koukala. Pani je pohresovane hodne podobna, ale zaroven si myslim, ze je vekove starsi. Mozna by to mohla byt maminka pohresovane.

      1. Umbra

        Zdravim Vendulo,
        matka to urcite nebude. Kdyby ji mela ca. v 18, tak by ji bylo nejmin 70 a to by vypadala jinak. Ta pani vypada umerne svemu veku.(Jsem jen o par let starsi nez ona.) Ale proc tolik profilu na FB ?

        1. Shadow 1983

          Umbro,
          tak nejako ma ale napadá, prečo by nechcela byť nájdená, keď ju niekto uniesol???
          Akosi mi to hlava neberie…
          Zároveň Vám dám za pravdu v tom, že 4 profily na FB sú prakticky totožné a patria jednej a tej istej osobe…
          Otázka je prečo…
          Posudzovať podľa fotky može byť dosť „ošidné“, pretože niektoré ženy sú „šťabajzny“ ešte v 60-ke, na druhej strane sú 40-ky, ktoré vypadajú hrozne…
          Ale hlavne, čo ma zaráža…
          Pokiaľ by nechcela byť vypátraná, prečo by si do profilov dala meno Naděžda Jechumtálová, čiže pravé meno?

          1. Baruba

            Zdravím Vás Shadowe a samozřejmě i ostatní zde přítomné diskutující.
            Pokud je to skutečně ona, je zvláštní, že by si dávala své skutečně jméno. Na druhou stranu stojí za podotknutí, že je Naděždě na fotce z 90.let skutečně podobná. Jediné vysvětlení, které se nabízí je to, že už mohla odhalit svoji identitu a být nalezena policií / přihlásila se sama. Tato otázka je směřována na všechny, co by to mohly vědět a hlavně na pana Stalkera: je v ČR nějaký výpis lidí, kteří jsou pohřešovaní? Pokud ano a Naďa tam není, pak by se to dalo vysvětlit tím. Ještě to uvedu jednou, ale zaráží mě, že Naděžda Jechumtálová na Facebooku má v přátelích Karla Jechumtála. Jinak si lze všimnout, že její profilová fotografie je už několik let stejná a za ty roky prošla jen spíše minorními úpravami.

    2. Anna Marie

      Tento příběh znám od svého táty, který chodil s panem Jechumtálem na základní školu. Vím, že se tenkrát usilovně věnoval pátrání. Objížděl republiku a hledal ji sám po různých podnicích, jestli ji tam někde nedrží. Netuším jestli ještě žije, ale on by možná měl víc informací. Ale netuším jestli by s někým byl ochoten mluvit.

      1. Stalker

        Říkal, že v jednom z podniků ho chtěli dokonce zmlátit…

      2. Kateřina Hekrdlová

        S panem Jechumtálem jsem mluvila cca před dvěma týdny. Jeho dcera je stále nezvěstná.

        1. AnnaMarie

          Dobrý den, a má pan Jechumtal nějakou teorii co se dceři mohlo stát ?

  3. Baruba

    Musím Vám dát za pravdu, že je Naděždě Jechumtálové skutečně podobná. Otázka je, kdo se skrývá za tím profilem – ta paní na profilové fotografii ji je extrémně podobná. Leda vypátrat a zjistit, kdo to je.

  4. Baruba

    Stojí za podotknutí, že mezi přáteli Naděždy na facebooku (nebo osoby, která se na Facebooku nazývá ´Nadřžda Jechumtálová”, chcete-li) je osoba nazvaná “Karel Jechumtál”, tedy stejně jako otec zmizelé Naděždy.

    1. Baruba

      OPRAVA: ´Naděžda Jechumtálová”

    2. Stalker

      Diskutovaný profil Karla Jechumtála má vazbu na Neratovice! Čtyři profily Naděždy nemusí nic znamenat, lidé ztrácejí hesla a zakládají nové identické profily.

  5. Shadow 1983

    Nuž,
    pokiaľ by bola Naďa už vypátraná a žije, bolo by to skvelé.
    Na druhej strane, pokiaľ je to pravda, tak by polícia mala na tom zapracovať a pokiaľ niekoho vypátrala, tak ho škrtnúť zo zoznamu nezvestných…
    Aj vtedy, pokiaľ je to už premlčaný prípad…
    Inak sú z toho len zmatky…
    Zas ale nemáme istotu, že je to skutočne ona, može sa fakt jednať o jej maminu a fotka tiež už može byť stará trebárs aj 10 rokov. Medzi nami, ja mám tiež na FB fotku starú 12 rokov 🙂
    Ja sám neviem, ako sa jej mamina volala a keby to bola ona, tak može mať v profilu Karla Jechumtála úplne v pohode.. Práve tak, ako by ho mala v profile Naďa…

  6. Baruba

    Mimo tento soudek, Naděždu…
    Stálo by za to přidat případ Michaely Muzikářové, zmizelé roku 2017. Tělo dívky nebylo nikdy nalezeno a osoba, která byla označená za možného vraha, byla nalezena oběšena.

  7. Libor Krejcárek

    Všechny čtyři profily jsou jedné osoby a to její matky, která se jmenuje stejně. Karel Jechumtál, kterého má v přátelích, je její manžel, tedy otec Naděždy. Fotka v jejím profilu bude asi hodně stará.

  8. Kamil Hamřík

    Zdravím opět všechny diskutující a zejména Stalkera. Dnes bych chtěl přispět k tomuto mně neznámému případu, který jsem objevil v průběhu minulého roku na webu Relikt. Nikdy jsem se jím nezabýval a samozřejmě jsem nikdy nebyl ani na místě samotném. Dle dostupných informací, kterých není mnoho jsem vytvořil analýzu možné situace s ohledem na sled událostí a místní podmínky. Budu rád za každý názor a samozřejmě jako u všech případů pevně doufám v převratnou informaci, která může tento záhadný případ posunout dále. Nás zde žádná promlčitelnost nezajímá a snažíme se odhalit pachatele i když již nemůže být trestně stíhán.

    Z veřejných zdrojů informací bylo zjištěno, že Naděžda Jechumtálová vystoupila v úterý 13.12.1994 v 6:12 hodin z osobního vlaku z Neratovic na železniční stanici Chvatěruby a vydala se pěšky podél železniční vlečky směrem k průmyslové zoně a seřaďovacímu nádraží. Bylo jí v tu dobu 22 let šla tím směrem do práce.
    Fakta hovoří o tom, že ve stejný moment vystoupily spolu s ní 4 osoby z nichž jeden muž byl soudně trestaný za přepadení. Policie prověřovala jeho alibi a byl shledán mimo podezření.
    Dalším fakt je, že Naděžda byla v dětství sexuálně zneužita mužem, kterému se nepodařilo čin prokázat. I tento muž byl prověřen a lze tvrdit, že on nemá se zmizením nic společného.
    Mladá žena tedy prokazatelně odešla po cestě kolem kolejí železniční vlečky směrem k seřaďovacímu nádraží. Tato cesta, kterou měla urazit vede ve své podstatě lesem protnutým železniční tratí. Dle fotografie uveřejněné na webu Alef Investigation autora Petra Drbohlava je zřejmé, že tento úsek je lemován náletovým porostem a není možné aby člověk jdoucí po pěšině byl spatřen někým z průmyslové zony kolem ulice u Dýhárny. Pěšina vedoucí od nádraží v Chvatěrubech až do prvního přechodu kolejí v průmyslové zoně je dlouhá 280m a s téměř 100% jistotou právě v tomto úseku Naděžda Jechumtálová zmizela.
    S použitím aplikace mapy.cz jsem zjistil, že trať obsahuje dvě mírné zákruty z pohledu nádraží mírně levotočivou na kterou navazuje mírně pravotočivá. Úsek lze takto rozdělit na přibližné poloviny po zhruba 140m. Samozřejmě nevíme jaká byla situace ohledně porostu v roce 1994, ale vzhledem k typu dřevin lze předpokládat, že velmi podobná jako dnes. Tedy viditelnost z nádraží velmi špatná do první poloviny úseku a naprosto nulová do úseku druhého.
    Pokud budeme uvažovat jako potenciální pachatel, který hodlá zatáhnout svou oběť do přilehlého porostu, pak je vysoce pravděpodobné, že si vybere místo zhruba v polovině trasy v začátku pravotočivé zatáčky, kam není vidět ani z jedné strany pěšiny.
    Z tohoto úseku, ale není prakticky možné unesenou mladou ženu dopravit na jiné místo. Na začátku i konci pěšiny je pro potenciálního únosce téměř jistý střet s nějakým svědkem, po pravé straně ve směru chůze je les ohraničen dvojkolejnou železniční tratí bez možnosti přejezdu vozidlem. Dále je jen pole. Geografická poloha tohoto místa naprosto vylučuje se 100% jistotou příjezd jakýmkoliv běžným dopravním prostředkem. Lze se tedy domnívat, že Naděžda Jechumtálová nebyla z tohoto místa unesena, ale na tomto místě zavražděna neznámým pachatelem.
    Po vraždě musel samozřejmě pachatel velmi rychle tělo ukrýt, protože již druhý den byl celý prostor prohledáván policií a to včetně vrtulníku a s pomoci policejních psů. Vše bez výsledku.
    Souhlasím zde s konstatováním badatele Petra Drbohlava, že v tak krátké době, je téměř nemožné ukrýt tělo v porostu aby ho policejní jednotky nenašly.
    Je zde ale jedna skutečnost, která může svědčit pro fakt, že celá akce byla včetně ukrytí těla v lese naplánována a vrah Naděždy Jechumtálové si připravil i podmínky pro ukrytí jejího těla.
    Zmizelá žena si podle dostupných informací stěžovala doma, že ji někdo sleduje po cestách do práce i z práce. Tedy zcela jistě v úseku pěšiny vedle železniční vlečky. Tento fakt může svědčit o tom, že její zřejmě sexuálně motivovaná vražda byla připravována již v delším předstihu.
    Další velmi závažnou informací uveřejněnou na webu Alef investigation je, že Naděžda šla v ten den na svou poslední směnu. Nevíme, jestli končila v práci definitivně nebo končila pouze před vánočními svátky. Byla by ale velká náhoda, že by pachatel provedl útok v poslední den své možnosti zaútočit právě na tuto ženu. Spíše šlo o plán.
    Po zhodnocení všech dostupných informací z veřejných zdrojů si myslím, že Naděžda Jechumtálová byla dne 13.12.1994 zatažena pachatelem do lesního porostu ohraničeného dvěma železničními tratěmi, byla zde zavražděna a její tělo je dosud ukryto v tomto prostoru, protože vzhledem ke geografické situaci považuji za nemožné ho odsud nepozorovaně přemístit. Pokud byl v období před zmizením spatřen nějaký muž opakovaně v tomto prostoru nebo v jeho blízkosti, je téměř jisté, že jde o vraha. Na houby tam v Prosinci rozhodně nechodil. Zároveň si myslím, že jde o někoho, kdo Naděždu velmi dobře znal a věděl, že jde o její poslední pracovní směnu v roce 1994. Je velmi pravděpodobné, že jde o někoho přímo z její práce. Informaci babičky o telefonátu zde považuji spíše za možný pokus pachatele o jakési potvrzení únosu a odvrácení pozornosti od místa, kde žena zmizela. Unesená 22 letá žena by těžko v takové situaci řekla „ahoj babičko“, ale spíše by volala o pomoc nebo se snažila na něco upozornit. Pokud je ale telefonát realitou, jde opět o důkaz, že vrah Naděždu znal a případně si zjistil telefonní číslo na její babičku resp. věděl, že babičku má.
    Jako u všech případu zde na webu je každá informace nesmírně důležitá a sebemenší drobnost může pomoci k dopadení pachatele nebo nalezení těla oběti trestného činu.

    1. Stalker

      Naděždu osudného dne prokazatelně pozoroval z okna nádražní zaměstnanec. Toto alespoň tvrdila mému kolegovi jeho manželka, pán již zemřel. Údajně snad v nádražní budově bydleli. Dívku patrně nepozoroval poprvé a její spolucestující znal od pohledu nejspíš také. Cizího slídila by si jistě všiml, takto ranním spojem jezdí zpravidla stejní pasažéři.

  9. Petra

    Pane Hamříku!
    Na Vaší teorii mi nesedí jedna věc, a to motiv. Co je to za pachatele, který ženu nějakou dobu sleduje? To je dle mého někdo, kdo ji chce unést, aby si s ní užil. Že by existoval sadista, který ji trpělivě sledoval, vykopal hrob a pak ji na místě znásilní, zabije a zakope? Dle mého není sadista takové dlouhodobé cílené činnosti schopen. Ten jedná z okamžitého popudu a od oběti uteče nebo ji jen mírně zahrne. Jestli byl čin plánovaný, pravděpodobně ji někam odvezl.

    1. Libor Krejcárek

      Já si myslím, že pachatel na ní čekal u toho přechodu přes koleje a tam ji také naložil do auta. Klidně mohli být i dva. V tu dobu tam krom nich být nikdo nemusel.

      1. Kamil Hamřík

        Uvažte, že přejezd je před nějakým dřevozpracujícím závodem podle kterého má jméno ta ulice a v roce 1994 se prakticky ve všech fabrikách dělalo od 6 hodin. Jechumtálová tedy nejela do práce brzy, ale pozdě. Po stezce šla sama protože všichni už byli v práci, takže u přejezdu by čekalo velké množství potenciálních svědků.

    2. Kamil Hamřík

      Petro myslím, že nemáte pravdu. V USA a nejen tam je zdokumentováno desítky sadistických vražd, kdy pachatel připravil odklizení těla ještě před svým činem. On ví, že to oběť nepřežije z důvodu svědectví a proto s tím počítá. Lidé jsou na celém světě stejní, tak proč by nemohl existovat někdo podobný i u nás. Uvažte, že bylo poměrně krátce po velké amnestii a z kriminálů se dostala různá individua, která neměl nikdo pod kontrolou. Tito lidé vykonávali povětšinou neodborné manuální práce v podobných podnicích a spali na různých ubytovnách.

  10. Umbra

    To L. Krejcarek- hodne stara fotka:
    Dekujeme za objasneni. Ted to dava smysl. Bohuzel kdyby tam byla adekvatni fotka zeny 70+, usetrilo by to spoustu casu a energie, no, ale to je zivot. —Unos take nemuze byt vyloučen. Mozna ji nejaky kolega nabidl odvoz „do prace“ nebo nekdo, kdo vedel, ze tam chodi.

    To Shadow:
    Ano, proto mi to taky moc nedavalo smysl, ze by si tam dala profil pod svym jmenem s fotkou, kdyz by nechtela byt nalezena a ze tam byl ten KJ (do nej jsem uz nesla, protoze nebyl cas).
    —-
    To K. Hamrik:
    Souhlas- mozna plánované nekym z prace, treba tam nekomu dala kosem. Nejspis nekdo z okoli, protoze se mi nezdá, ze by nejaky přespolní mel cas tam dojíždět do prace (a uz vubec ne veřejnými dopr. prostredky) a jeste nekde eventualne kopat v hustém porostu (v prosinci) jamu. Ze by se nahodny pachatel trefil zrovna do posledni sichty mi take prijde moc velka nahoda.
    Neda se nejak zjistit, co presne mela byt ta „posledni“ smena ? (Typuji spis posledni predvanocni.)
    Mohu se zeptat, kde presne tam ta slečna pracovala a na jake pozici ? To jsem se zatim nikde nedočetla.
    Byla si babicka 100% jista, ze to byla vnucka ?

    „že má pocit jakoby ji někdo na cestách do práce i z práce sledoval“. Take predpokladam, ze myslela pouze behem te chuze po pesine a ne pri ceste vlakem. Vychozi bod: stanice. Kdo by se tam ochomytal z nejakeho duvodu uz v 6 rano ? Ten nadrazak snad musel videt, kdo tam vystupuje/nastupuje, kdyz tam jezdilo tak malo lidi, kdo tam okolo pracuje, na nekoho cekava, atd. A co ten nadrazak samotny ? A jini drazni zamestnanci tam ? Vzdyt tam prece museli vsechny vyslychat.
    Opet stejny problem: policie r. 1994, nikde zadne verejne zasadni informace a vsechno ve spise.
    „Nás zde žádná promlčitelnost nezajímá a snažíme se odhalit pachatele i když již nemůže být trestně stíhán.“– Presne.

  11. Libor Krejcárek

    To Umbra:
    Byla to její poslední směna na tomto pracovišti. Od ledna měla už nastoupit do nového zaměstnání. Dělal myslím nějakou kancelářskou práci. Ten telefon, to je záhada. Škoda, že tehdy asi nebylo možno zpětně zjistit, z jakého čísla se na telefon její babičky volalo. Pokud se tedy vůbec volalo.

    1. Umbra

      Dekuji. To je opravdu divné – uplne posledni den v praci. (Mozna zmenila job kvuli nekomu, kdo ji tam otravoval.) A nevíte, v ktere firme tam delala nebo delala na tom seradovacim nadrazi, aby mel clovek alespon představu kam presne sla ? A mate pravdu, po šesté rano tam nejspis bylo hodne malo lidi a mozna to tam nebylo ani tolik zastavené. I ted to tam vypada depresivně.

  12. Stalker

    Při prohlídce nádraží a vlečky jsem se dal do řeči s paní výpravčí. Z počátku se domnívala, že se ptám na jinou, na témže místě ale o několik let později zmizelou ženu. Prý měla nějaký problém s manželem.
    O případu Naďy Jechumtálové prakticky nevěděla vůbec nic, protože tam tehdy nepracovala.
    O druhé pohřešované ženě jsem nenašel nikde žádnou zmínku. Může se tedy jednat o kompilaci fám a domněnek z Naděždina případu.

  13. AnnaMarie

    Přijde mi strašný, že to byl její poslední den v práci a od ledna měla nastoupit jinam. Taky nevěřím, že to byla náhoda. Někdo si ji bohužel vyhlédl.

  14. Stalker

    Poslední prokazatelné stopy po Nadě jsou svědectví lidí kteří ji viděli vystoupit z vlaku a jít podél vlečky k zadnímu traktu továrny Kaučuk. Před ní šli čtyři lidé, kteří po cca. pětistech metrech odbočili vlevo, kdežto Naděžda vpravo.

    Pokud ti čtyři nechtěli skákat přes koleje použili jakýsi přejezd přes koleje zhruba před dnešní Dýhárnou (?). Naděžda prý odbočovala patrně na podivnou cestu která končí u stavby na pozici GPS: 50.2483869N, 14.3314775E.
    Zdá se být logické, že zůstala na pravé straně kolejiště, protože o kus dál se trať větví do rozsáhlého vlakového seřadiště a bylo by hloupé přecházet na druhou stranu právě tam.

    Pracovala v kanceláři a od poloviny roku 1994 přestávala být s prací spokojená.
    Otázkou je, co bylo příčinou nespokojenosti.
    Naděžda měla ze zaměstnání známost s polským zaměstnancem Peterem Leniakem (nejspíš smyšlené jméno), který však byl v době zmizení prokazatelně v Polsku.
    S jistotou se dá tvrdit, že se Peter se svojí známostí pochlubil kamarádům a když se s ním Naďa rozešla mohl se některý z nich pokusit získat její přízeň.

    1. Kamil Hamřík

      Stalkere zdravím
      To jsou opravdu skvělé informace o případu. Ještě mně napadla jedna věc, která by mohla být důležitá. Uvádíte, že Naďa pracovala v kanclu. Já vím z vlastní zkušenosti, že v té době se dělalo v provozech od 6, ale poměrně dost „kancelářských“ přecházelo na pracovní dobu od 7. Víme tedy v jakém čase jezdila Naděžda běžně do práce. Dalo by se odhadnout, jestli šla na schůzku nebo přímo do práce.
      Jinak to místo je šílené a nechápu, jak mohla takhle mladá holka chodit do práce. Nemohl být důvodem změny zaměstnání právě strach z této cesty?

      1. Umbra

        Presne to same jsem si rikala, kdyz jsem se vcera divala na tu mapu. Tam bych urcite nesla ani ve dne. Ty budovy, kde konci ta cesta patri Orlen Unipetrol (byv. Kaucuk). Takze ona pracovala v nektere z techhle budov ? A jak dlouho tam pracovala ?

        „Dyharna“ je Paletovy servis s.r.o. a jsou to ty 3 budovy s arealem jizne od toho prejezdu. Ulice je sice U Dyharny, ale adresa (i v KN) je V Piskovne 2057.

        1. Stalker

          Jak dlouho tam pracovala nevíme. Bylo by dobré, pokud má někdo kontakty na rodinu toto zjistit. Pan Jechumtál myslím žije, o matce nic nevím a Naďa má bratra…

      2. Stalker

        Cestovala tak pravidelně. Potvrdil to otec i nádražní zřízenec který ji pravidelně vídal.
        Strach z cesty to být mohl vzhledem k faktu, že si na pocit sledovanosti doma stěžovala. Její výpověď mohla vejít v obecnou známost a případný ctitel, tak jak vysvětluji v komentu Anně Marii, viděl, že mu dochází čas a tak vše zkratkovitě urychlil. Což je moje čistá spekulace.

  15. AnnaMarie

    Proč si myslíte, že to jméno je smyšlený? Možná i to byl důvod proč chtěla odejít z práce, aby nepotkávala bývalou známost v práci.

    1. Stalker

      Je to informace od bývalého majora VB. Oni nikdy neříkají celou pravdu.
      Když Naďa končila Leniak byl už v Polsku. Možná byla atraktivní a když pánové zjistili, že je volná věnovali ji přízeň, která jí nemusela být po chuti. Tím by se dal vysvětlit i pocit sledovanosti, který před rodiči zmiňovala.Pochopitelně jim neříkala podrobnosti…

      1. Umbra

        Take bych to videla na nejakeho rejecta nebo ji nechal zmizet ten expritel. O tom vztahu nevime nic a on byl zrovna nahodou v Polsku – v obou pripadech by tedy slo uz jen ciste o pomstu. (Ledaze by tam treba prisla na nejakou rozkradacku, ale zase tam stejne koncila.) Akorat se mi moc nechce verit, ze by se s ni zivou tahal/i nekam pryc a nikdo by si niceho nevsiml (nevime, kolik tam pracovalo lidi) a uz vubec ne ze by v prosinci nekde kopal/i ve zmrzle pude diru. Spise by byla uklizena nekde v okoli do kanalu, jimky, atd. Kdovi, jestli tam vubec patrali.

  16. Kamil Hamřík

    Musím se přiznat, že dnešní informace od Stalkera mi celý den vrtají hlavou a chci přidat možná odvážný, ale obávám se, že velmi reálný pohled na zmizení Naděždy Jechumtálové.
    Podle označení budovy, ve které mladá žena pracovala je jasné, že jde o kancelářskou budovu s velínem, která náleží do areálu seřaďovacího nádraží tehdejšího s.p.Kaučuk dnešní Orlen, jak upřesňuje Umbra. Shodou okolností mám příbuzného, který pracoval koncem 80 let na seřaďovacím nádraží ve Vršovicích a tak vím, že právě v takové budově na každém seřaďováku probíhají evidence nákladových listů, faktur a další úkony spojené s nákladem.
    Pokud se přeneseme do roku 1994, tak se ocitneme v době, kdy jede na plné obrátky kauza LTO. Pro mladší čtenáře jde o obrovské daňové úniky založené na tom, že dovezená motorová nafta je deklarována jako lehký topný olej, který byl bez daní. Po převodu nafty na LTO bylo vše zpět vráceno a LTO se stalo motorovou naftou. Daně ale už nikdo státu nezaplatil.
    Podle všeho Naděžda pracovala jako referentka právě na místě, kde k dokladové přeměně tekutin docházelo. Nemyslím jen Kralupy, ale i jiná seřaďovací nádraží petrochemického průmyslu. V této souvislosti najímaly tyto LTO mafie tzv.bílé koně, které tyto čachry kryly a později byly téměř vždy zavražděni nebo zmizeli.
    Vážení, já mám po Stalkerově upřesnění místa práce Naděždy Jechumtálové pocit, že její zmizení není dílem žádného sexuálního maniaka, ale že Naděžda viděla právě do akcí v rámci přeměny nafty na LTO a protože se bála, chtěla z firmy odejít. To by mohlo vysvětlit, proč zmizela svůj poslední den a ještě v úterý 13.12. Prostě dokončila v práci co měla, zametla stopy v dokladech a pak ji zlikvidovali. Dovolím si tvrdit, že plat musela mít v s.p. Kaučuk nadstandartní a těžko mohla jít v okolí Kralup do lepšího.

    1. Umbra

      Takze v tom nakonec mozna prece jen bude nejaka „administrativa“. Trochu se na tu aféru pamatuji v souvislosti s tim, ze jeden muj pribuzny, tenkrat čerstvý chemicky inženýr, dostal nabídku prace ve str. Čechách od kamaráda, ktery bud primo vlastnil byznys nebo delal pro nekoho, kdo obchodoval s tekutymi palivy s Ruskem. Jsme mu to nastesti rozmluvili, protoze to smrdelo, takze to nevzal. Mozna slo primo o tuhletu záležitost.
      —-
      Presne jak pisete, budova byla Kaucuk-Unipetrol Doprava s.r.o. Podle mapy ‚prechodne uzavřena‘ (přestěhováno jinam).

      1. Kamil Hamřík

        A ještě další velmi zajímavá věc. Celá kauza okrádání státu přes LTO začala prakticky už v roce 1990. Trvala až do roku 1996, kdy parlament přijal nějaký zákon, který tomuto zamezil. Právě ale v roce 1994 začaly z důvodu velkého tlaku celní správy a finančních úřadů ČR zřizovat fiktivní firmy právě v Polsku, aby znemožnily kontrolu pohybu zboží a navíc využívali vratky DPH při vývozu paliva mimo území ČR. Podstata byla vytvořit řetězec až třeba 50 firem, které si mezi sebou přeprodávaly cisterny s naftou (LTO). Ty vlastnily nedohledatelní prostředníci a úřady tak nemohly vytvořit cestu, kudy šlo DPH a spotřební daň.
        Pokud psal Stalker o Leniakovi a Polsku, tak by to byla obrovská náhoda, kdyby vzhledem k roku, jejímu zaměstnání a „náhodnému“ kontaktu s Polským občanem nešlo o tuto kauzu, která si podle odhadů policistů vyžádala až stovku zavražděných a zmizelých osob v průběhu 6 let. Dodnes policie eviduje mnoho zmizelých vlastníků firem (bílých koní), ale také celních deklarantů a referentů. V této kauze přišel stát o 200 miliard korun a jeli v tom pracovníci ministerstev, velkých petrochemických koncernů i politici. Život zde neměl žádnou cenu a pokud se Naděžda nechala do této kauzy namočit a pak chtěla odejít, neměla prakticky žádnou šanci na přežití.

        1. Umbra

          Vite o tom hodne. Ja jsem tenkrat žila 3. rok v cizině, takze toho moc nevim, ale presne takova byla doba. Nedalo by se nejak zjistit, co presne tam delala ? (Urcite to bude ve spise, ale k tomu se asi nikdo nedostane.) Kdyz zena zmizí z pracoviště, tak je za tim obvykle nejaky zhrzeny spolupracovník nebo likvidace nepohodlneho svědka podvodu v podniku.

          1. Kamil Hamřík

            Stalker dokázal jako snad první člověk zjistit, kam vedou stopy a kde pracovala. Já zase můžu s jistotou tvrdit, že pokud pracovala na tomto místě, zpracovávala nákladní listy tzv. CMR dokumenty. V praxi to fungovalo tak, že fakticky cisterny s nákladem nikdo nekontroloval a prakticky by ani nic nezjistil, protože nafta i LTO jsou téměř identická paliva. Pouze s diametrálně odlišnou sazbou spotřební daně a DPH. Směrodatné byly tedy údaje na CMR, které byly falešné již od počátku, případně byly vystaveny zcela nové. Celý mechanismus byl založen právě na úpravě těchto dokumentů ihned jak náklad dorazil a to právě referenty na nákladových nádražích.
            Pomohlo by nám, kdyby se ozval nějaký člen rodiny či známý a potvrdil informaci Stalkera (o které nepochybuji) o pracovišti Naděždy Jechumtálové.
            A ještě jedna věc. Tato teorie by odpovídala i telefonátu babičce. Naďa mohla odjet dobrovolně do Polska v dobré víře a mohla se snažit babičku kontaktovat. Buď jí v tom někdo zabránil nebo neměla dost drobných na mezinárodní hovor z automatu. Proto mluvila klidně a babičku pouze oslovila. Co se dělo potom, samozřejmě vědí jen osoby se kterými byla v kontaktu, ale bílého koně žít dlouho nenechávali…….

  17. Shadow 1983

    Kamile,
    Vaša verzia znie logicky, ale niečo mi na tom nesedí…
    Prípady tzv. bielych koní sú notoricky známe a mnohí z nich skončili veľmi špatne, čiže mŕtvi.
    Keď si predstavím, že Naďa bola biely koň, tak jej šéfovia by ju predsa nepotrebovali sledovať. V prípade, že by mali úmysel ju zavraždiť, by ju buď vylákali na nejaké opustené miesto (čo bývalo časté v prípade bielych koní), alebo by ju zavraždili priamo v práci. V takom prípade by jej šéfovia moc dobre vedeli, kde pracuje a teda nejaké sledovanie by nebolo potrebné, prakticky nedáva zmysel…
    Podľa mňa si ju niekto vytipoval a uniesol. Možno dodnes pracuje v nejakom „bordeli“, utieklo veľa rokov, ona sama sa hodne zmenila a ktovie, čím všetkým si prešla..
    Alebo už ani nežije…
    V tej dobe prostitúcia zažívala boom práve tak, ako kauza LTO….
    Takže ktovie…

    1. Umbra

      Shadow,
      toto me take napadlo a souhlasím s Vámi: proc by ji nekdo z prace smiroval na ceste z a do prace, kdyz urcite vedeli odkud jezdi a kudy chodi. Uz jsem psala, ze to by ji uklidili rovnou nekde tam (to zalesnění podél te trubky tam a vede tam i nejaka cesta).Kdyby ten den mela nekam odjet, tak by si urcite musela vzít nejakou cestovní tasku nebo kufřík, ale to nikde nezmiňuji. A odcestovat jen s kabelkou a hlavne někam dal a naporad, nevim. Jen na ten unos kvuli prostituci neverim.
      Dalsi vec je, jestli se ji to treba jen nezdalo, ze ji nekdo sleduje. On kdyz clovek zjisti, ze se na pracovišti deje neco nekalého nebo v tom dokonce i jede, tak je uz tak dost na hraně: zvýšena úzkost, stress, atd., navic kdyz se jeste musi chodit do prace takovouhle strašnou oblasti. Takze potom i ta fantazie vic pracuje. Jinak by tam musela videt nekoho vyloženě jen kdyz se tam pohybovala ona rano/odpoledne ale to by si snad všimli i ti ostatni, co tam chodili, alespon od toho vlaku.

    2. Kamil Hamřík

      Shadowe mně se zdá maximálně podezřelý ten poslední den v práci. Jde v podstatě o nelogické datum. Do vánoc daleko a proč byl její poslední den v práci 13.12. a ještě úterý? Dobře nebyla tam spokojená, ale i tak by zřejmě nechali dělat do konce roku. A že by všichni na seřadˇováku končili 13.12. tak to ani náhodou. Pořád to na mně dělá dojem, že ji někdo nechal něco dokončit. A ještě jedna věc. V té době byly běžné telefonní automaty na mince. Nevím jaké mince byly v té době k dispozici v Polsku, ale pokud by měla k dispozici nějakou jejich minci, tak je možné, že mezinárodní hovor by stačil přesně na těch pár slov co řekla své babičce.Je to samozřejmě jen moje teorie, ale 13.12.1994 je vyloučeno, aby přes nádraží Kaučuku nešly nějaké cisterny s LTO a ona o něčem musela vědět.

      1. Osel

        Třeba si vzala dovolenou do konce roku, aby si jí vybrala celou než bude končit.
        Ale to LTO davá smysl,…vypadá to jako by pachatel nebo pachatelé věděli že ten den v práci končí.

  18. Umbra

    Ano, takhle jsme si i normalne pred Svatky vybirali dovolene.
    Nikde se nepise, ze by ji na te posledni ceste do prace videli nest cestovni tasku nebo kufrik, ktery by implikoval odjezd rovnou po praci na dovolenou, takze sla normalne do prace a planovala se vratit domu. Myslim, ze byla tajne unesena a uklizena primo z pracoviste.

  19. Réza

    O případu jsem se dozvěděla až tady od Vás. Pracuji v ulici v Pískovně, přímo naproti dle výše uvedeného ČP. Ráda bych pomohla, ale v době zmizení mi bylo cca 5 🙂 zkoušela jsem se poptávat starších ročníků ve firmě i v okolních firmách, a málokdo si na tento případ pamatuje. A když ano, tak jen: jooo, to bylo divný. Akorát do práce určitě jela včas, pokud pracovala v kanclu, tak provozy sice začínají v 6.00h ale my kancelářské jezdíme na 7-8h, a tak to prý bylo skoro vždycky, i po revoluci. Takto je to dnes i v celé ulici. Upřímně, jsem ráda,že do práce cestuji autem, cesta z vlaku je pro ženu opravdu nepřívětivá. O to víc, že bych také jezdila z Neratovic.

    1. Stalker

      Když jsem se poptával ve Chvatěrubech na nádraží, paní výpravčí se na událost už jen taky těžce rozpomínala. Navíc se zpočátku domnívala, že se ptám na jiný případ, mladší, kdy tam zmizela jiná žena. O tom jste ale asi neslyšela.

  20. Réza

    Neslyšela, ale určitě se poptám. Ještě mám v merku jednoho pána důchodce, co asi 30 let dělá vrátného vedle ve firmě, tak snad si na něco vzpomene. Určitě se zeptám i na druhou ženu a dám Vám vědět. Snad se podaří.

Napsat komentář