Jana Adamovicová byla šestnáctiletá dívka, která se stala obětí únosu 31. července 1994 v ranních hodinách v obci Horní Jirčany. V době zmizení si užívala letních prázdnin mezi základní a střední školou, na kterou měla nastoupit. Podle reportáže pořadu Na stopě České televize byla unesena neznámým dlouhovlasým mužem, když se s kamarádkou vracela z diskotéky. Od té doby zůstává nezvěstná a její místo ve školní lavici 1. září zůstalo prázdné.
🔗 Na stopě – Unesená (12. 6. 2014)
Tento případ byl znovu připomenut v dílu pořadu Na stopě s názvem „Unesená“, který byl odvysílán 12. června 2014. Pořad se zaměřuje na nevyřešené kriminální případy a pohřešované osoby. Pokud máte zájem dozvědět se více o tomto případu, můžete si tento díl přehrát online na stránkách České televize.
🕵️ Základní informace o případu
- Datum zmizení:
- července 1994
- Místo: Horní Jirčany (okres Praha-západ)
- Věk v době zmizení: 16 let
- Okolnosti: Jana se v brzkých ranních hodinách vracela s kamarádkou z diskotéky, když byla unesena neznámým dlouhovlasým mužem.
📺 Mediální pokrytí
Případ byl znovu připomenut v pořadu České televize Na stopě v dílu s názvem „Unesená“, odvysílaném 12. června 2014. Pořad se zaměřuje na nevyřešené kriminální případy a pohřešované osoby. alef-investigation.cz+1ceskatelevize.cz+1
🔍 Aktuální stav
Od zmizení Jany Adamovicové uplynulo více než 30 let a případ zůstává nevyřešený. Na základě dostupných informací nebyly zveřejněny žádné nové stopy či důkazy, které by vedly k objasnění jejího osudu.alef-investigation.cz
🧩 Možné hypotézy
- Únos neznámým pachatelem: Vzhledem k popisu únosu neznámým mužem je možné, že šlo o náhodný čin bez předchozího plánování.
- Organizovaný zločin: Nelze vyloučit možnost, že za únosem stála organizovaná skupina, například obchodníci s bílým masem.
- Nedostatek důkazů: Absence těla či dalších důkazů ztěžuje vyšetřování a ponechává prostor pro různé spekulace.
🧠 Závěr
Případ Jany Adamovicové zůstává jedním z nevyřešených zmizení v České republice. Přes uplynulý čas a mediální pozornost se nepodařilo objasnit okolnosti jejího zmizení. Pokud máte jakékoli informace, které by mohly přispět k vyřešení případu, doporučuje se kontaktovat příslušné orgány.
Stalkere,
díky za tento prípad.
Zo všetkých nevyriešených prípadov ma okrem toho „mojho“ zaujíma najviac.
O Jane zaznelo v relácii Na stopě, písalo sa o nej aj v jednom časopise, ale to je tak 10 rokov naspať.
Od tej doby nič a na nete som nič neobjavil…
Takže ešte raz díky…
Zajímavé, že se na netu o tom skutečně nikde nepíše. Za mě je zajímavý point ta kamarádka, co měla u sebe osobní věci poškozené. Zase na druhou stranu, že by si zcela vymyslela únos se mi nezdá. Něco ale zatajit mohla.
Znie to asi šialene,
ale tá „kamarátka“ bola s únoscom dohodnutá…
Ťažko si vieme predstaviť, že dievčina má na sebe „lacláče“, ktoré majú plno vreciek a má si teda kde schovať doklady, peňaženku atď..
A všetky tieto Janine veci mala u seba kamarátka…
Nepochopiteľné…
A neměla je u sebe proto, že zůstali doma?
—Tohle dost zní, že se něco stalo Janě na/po té diskotéce a zakrylo se to příběhem o únosu.
——Co mi přijde podezřelé:
——Popis celé té situace svědkyní mi nějak smrdí.
—Uteče do nějakého křoví a zároveň slyšela únosce křičet konkrétní věty?
—Co barva auta? Hlavně, že si pamatuje abnormální velikost (snad aby to vypadalo jako podezřelé vozidlo, do kterého se unáší lidé).
—Pamatuje si zadní světla vozidla a čirou náhodou si zapamatuje jenom jedno číslo z SPZ (takže je nemožné vozidlo identifikovat, ale dodává to na věrohodnosti příběhu).
——Svědkyně měla osobní doklady a klíče poškozené?
—Nevím, jak vy, ale tyhle věci bych nikomu nedal.
—Ok, pohlídat na chvilku na diskotéce, ale když se jde domů, proč by měla její kamarádka mít její osobní věci?
—Navíc měla mít lacláče s kapsami.
——Odmítnutí detektoru lži.
—Když je to taková kamarádka a mluví pravdu, proč sama netlačila vlastní rodiče, aby šla na detektor?
——Neúčast v pořadu.
—Proč se v pořadu neobjevuje korunní svědkyně únosu?
Přesně tak Josefe, jak píšete…je to hodně podezřelé…něco se stalo pravděpodobně na a nebo po diskotéce…fakt , že kamarádka/svědkyně měla občanku a klíče u sebe je dost zvláštní….za jakých podmínek by jste někomu předaly klíče a občanku?…že by jí vypadly při únosu z kapsy klíče a občanka zároveň je divné, stejně tak ,že by je tam vyděšená kamarádka posléze v klidu hledala….no nevím.
Pak ale vyvstává otázka, co se stalo a kde je tělo, pokud nešlo o únos.
Za mě…zajímaví případ, vzhledem k této okolnosti.
A s tím oblečením ( lacláče) jsou si jistí? Jsem zhruba stejného věku jako pohřešovaná dívka, lacláče se nosily, ale ne na diskotéku, to opravdu ne. Pokud byla oblečená jinak, mohlo by to vysvětlit, že měla osobní věci u kamarádky, pokud nenosila kabelku. Dělávaly jsme to s holkama taky – jedna se obětovala, brala na diskotéku kabelku a ostatní si k ní dávaly věci. Za mě tedy zrovna tohle vůbec divné není. Ale jinak zvláštních věcí je tam dost – popis samotného únosu, odmítnutí detektoru lži.
Zdravím Vás,
že mala Jana na sebe „lacláče“, spomínala jej sestra v onom časopise….
Názov časopisu si už nemapatám, ale mám ho doma, skúsim pohľadať…
Ano, je to možné, že to bylo tak i v tomto případě a podle Vaší zkušenosti se to dělávalo takto, že se jedna dívka „obětovala“ a měla věci jiných v kabelce, také odmítnutí detektoru se dá v podstatě také vysvětlit tím, že nechtěli dívku stresovat nějakým výletem na detektor.
Blízkost Prahy však ukazuje na pravděpodobnou možnost pohybu unosců mladých dívek za účelem prostituce na vytipovaných diskotékách v okolí Prahy.
Ovšem, jestliže měla Jana lacláče s kapsami, tak je to přinejmenším zvláštní, hodně zvláštní.
Není to tak zvláštní. My holky si všechny věci do kapes nerveme. Opravdu i za mne, jsme si davaly věci navzájem k sobě. Já kdybych byla na návštěvě u kámošky, tak si nechám klíče od domu u ní doma. Vždyť se tam po diskotéce vrátím.
Souhlasím s vámi všemi, že chování kamarádky je hodně zvláštní…pokud měla Jana lacláče, proč v nich neměla klíče a občanku? Kde byl zbytek peněz??? Zcela upřímně? V roce 94 mi bylo 18. Občanku jsem nenosila, peněženku ani klíče též ne, klíč byl totiž „pod rohožkou“ 😉. Když se jelo „pařit“, je jedno zda koncert, vesnická zábava nebo rockový klub v krajském městě, bankovka se strčila do kapsy u džín nebo do podprsenky. V té době ještě zvali na panáka kluci holky a na vstup a dva „bavoráky“ holkám bankovka prostě stačila. Případně jsem si schovala 60 Kč na drožku, pokud ujel noční bus. Policisté se chovali k mladým obvykle normálně, pokud se člověk nachomýtl k nějaké lustraci, ověření proběhlo přes vysílačku. A když jsem si ve dvě ráno omylem místo na taxík mávla v lehce ovíněném stavu na hlídku policie, dovezli mě s úsměvem před barák. Ty osobní věci u kamarádky jsou hodně divné, odmítnutí detektoru lži též. Vypadá to, že se při návratu něco stalo, co, je otázka… jinak dodnes si pamatuju podivný vlastní příběh cca z roku 96, kdy mě cestou z diskotéky zastavila falešná hlídka policie, hodně divoké, hodně podivné a možná mě zachránilo plné auto kamarádů, které jsem vezla. Ujeli jsme a nikomu se nic nestalo. Být sama, mohl to být zcela jiný příběh. Takže verzi o únosu též nechci úplně zavrhnout, devadesátky v něčem divné byly… absence zákonů, Havlova nešťastná amnestie, policie nestíhala…
A když čtu komentáře žen, že si dávaly peněženky k jedné z nich, tak vlastně to může být vysvětlení… u holek v mém nejbližším okolí (kamarádky,spolužačky, i obě sestry) byla praxe trochu odlišná.
Přemýšlela jsem a vzpomínala na zmiňovaný zážitek s falešnou policejní hlídkou. Byla jsem s partou přátel na diskotéce v malé zapadlé vesnici Vlčí Habřina. Je to mezi Přeloučí a Lázněmi Bohdaneč. Nejezdili jsme tam nijak pravidelně, bylo to pár sporadických návštěv. Zpátky se vyráželo kolem druhé hodiny, řídila jsem, tenkrát auto mých rodičů, Škodu 120. Vůbec si nepamatuju, přes které vesničky se jelo, každopádně směr Hradec Králové, bydlela jsem v dosahu MHD. Nejeli se přes hlavní tah, ale přes „kotáry“, vezla jsem i se mnou 6 lidí. Cesta mimo obec, z jedné strany les, z druhé pole, možná louka . Najednou u krajnice hlídka policie, chlap v ruce světlo a ukazoval, ať zastavíme. Moje první reakce bylo zastavit, ale když už jsem skoro stála, bylo mi divný, že auto těch dvou je schované u lesa, vůbec ne u silnice. Kluci byli v podroušeném stavu, já střízlivá,nikdy v životě jsem neřídila pod vlivem alkoholu nebo čehokoliv jiného. Když jsem stahovala okénko, upoutaly mě divné uniformy, jeden neměl čepici a oba měli jiné kalhoty, nějaké tmavé. Jeden začal vykřikovat, že chce doklady a ať si vystoupíme. Zbystřil i kamarád vedle mě, jen křikl nic mu nedávej a jeď pryč. Šlápla jsem na plyn a vyrazila pryč, ještě jsem zahlédla, že oba utíkali k lesu ke svému autu, ale k žádnému pronásledování naštěstí nedošlo. Co to mělo znamenat dodnes nevím, hodně jsme o tom druhý den mluvili, ale na policii jsme nikdo nešel. Žádné kamery nebyly, nic se vlastně nestalo. Ale normální to v žádném případě nebylo. Měla jsem i historku, že nás v podobnou hodinu a v podobném roce zastavila hlídka policie mezi poli při cestě z jiné diskotéky, opět šest lidí v autě, já řidič, 19 let, půjčené auto od kamaráda (ten v něm též seděl), Škoda 100, já bez dokladů,bez řidičáku (fyzicky, jinak jsem oprávnění měla). Ale to byli nesmírně fajn starší chlapíci, prolustrovali mě, nechali dýchnout tenkrát ještě do balónku. Po zjištění, že nemám řidičák ani občanku, mě požádali o doklady od vozidla, kamarád majitel vystoupil, chvíli se šacoval a zjistil, že je nemá. Doteď se směju tomu, jak policista kroutil hlavou a řekl „slečno, vy se mně snad jenom zdáte“. Vypsali mi náhradní doklad na papír místo řidičáku, nechali šestého vystoupit, řekli si o 100 Kč pokuty. Když viděli, že kluci hledají po kapsách drobné, mávli rukou, ať zmizíme a pro šestého že se mám otočit. Po otočení klíčku v zapalování Škodovka škytla a nic. Takže kluci vystoupili, auto se roztlačilo, chytlo, policisté se smáli a jen křikli, ať šestý naskočí a že doufají, že nepotkáme žádné kolegy, prý už by to neprošlo. I tohle byly devadesátky. Dneska jsem přesvědčená o tom, že ani jeden příběh by se nyní nestal.
Tak si zmapujem stručně pravděpodobný pohyb pohřešované : Máma ji pustila s kamarádkou na chatu v Jesenici, pravděpodobně v sobotu odpoledne, večer se holky rozhodli, že půjdou na diskotéku do vedlejší vesnice Horní Jirčany, asi do místního „kulturáku“ , odtud se vydali pěšky v ranních hodinách zřejmě zpět na chatu v Jesenici, kde chtěla opět zřejmě u kamarádky přespat a v neděli ráno se vrátit domů.
Mohla si také nechat klíče a občanku na chatě? Kde je kamarádka po únosu jen vyzvedla?
Osle, právě tady chybí přesnější informace. Ona si mohla vzít kabelku s osobním věcmi a jak se údajně měly tahat u auta s únoscem, mohla tak kabelka zůstat v ruce svědkyni.
I to je možné, bohužel neznáme detaily.
oprava : spíše v neděli odpoledne se vrátit domů, přespat ne, možná spíše menší odpočinek po diskotéce.
Tento případ je opravdu velice zvláštní. Koukám na to jako puk. By l únosce v autě sám? Nějak si to v praxi neumím představit, že by jel sám a měl to sebevědomí přemoct v autě 2 osoby. Když Janu tedy stáhl do auta, jak, když řídil, ji přiměl v tom autě zůstat? Leda, že by měl zbraň. A jake to bylo auto, mělo v 94 centrální zamykání všech dveří? To sebevědomí, zastavit sám a chtít násilím sám vtáhnout 2 osoby do auta … Snad kdyby byl zdrogovaný, tak by mě to tolik nezaráželo…. Navíc, tehdy i teď je spousta mladých dívek a žen, co dělají prostituci všech možných i nemožných druhů dobrovolně… Samozřejmě sadista to chce na hraní a pak ji navždy umlčet. Ale přepadení 2 žen naráz je celekem bizár i tak.
Svědkyně by měla jít teď v dospělosti na detektor lži dobrovolně, pokud nemá co skrývat.
Podle svědkyně tam byl jen řidič, ale je zvláštní, že si troufl na dvě osoby najednou…těžko říct…možná si fakt věřil a měl zkušenosti, také se nebál asi identifikace kdyby jedna utekla, což možná nasvědčuje tomu, že to byl cizinec s falešnými doklady a parukou na hlavě.
i když v případě cizince by musel umět česky, jestliže kamarádka slyšela češtinu.
Vzpomínám si na starší případ, kdy pachatel nabral 2 mladičké stopařky a v kabině auta je opravdu přemohl. Jednu znásilnil a obě ošklivě utloukl k smrti. Ale ty nastoupily dobrovolně a konfrontace nastala dle pachatele až když odbočil směrem k lesu, tedy mimo trasu.
O tom je ten film Stopařky ne?….tady to měl o hodně jednodušší, nastoupily dobrovolně, navíc jedna možná usnula v autě a druhá asi potřebovala na záchod.
Tak to vám nepotvrdím, kriminálky až na pár výjimek nesleduju. Ale je možné,že je to ono. On měl těch znásilnění víc, ale tyhle dvě zabil….
To Margita, Osel:
Smrt Stoparek (1979), zalozeno na pravdivem pribehu:
https://medium.seznam.cz/clanek/kveta-houskova-smrt-stoparek-skutecny-vrah-dvou-gymnazistek-neskoncil-jako-ve-filmu-obesili-ho-v-bratislave-28435
Souhlas:
1)chtit vtahnout do auta 2 mlade holky najednou je neobvykle
2)sestra v poradu nerika, kde kamoska vzala tu obcanku a klice
3)mame stereotypniho dlouhovlaseho hipika neurciteho popisu
4) a opet nemame tu uplne zakladni informaci-trasu: odkud presne sly z diskoteky, kde presne byla chata a kde se stal ten unos. Na Stope to opet odflakli. Zrejme slo jen o to udelat pribeh, ale moc patrani se nekonalo.
5) hned napadlo me to same jako Shadowa, ze ta kamoska nekoho kryje
6)kdo a kde je ta kamoska ? Evidentne po zmizele kamosce nepatra a odepsala ji stejne jako ti jeji rodice. Co to ti zmizeli meli za kamose ? To same Milan Simcik, Vlada Muzik a Daniela Kyrova
7) my holky u nas ve meste jsme vzdy nosily veci ve svoji vlastni kabelce a k nikomu jsme si veci nedavaly, max kdyz zabava/diska byla nekde venku v otevrenem prostoru a na wecko se slo do prirody: tehdy jsme to sverily lidem u stolu. Duvody byly: veci bylo hodne (penezenka, klice, obcanka, kosmeticka tasticka, parfem, kus toaletaku), takze jini by se s tim netahali, a dale v pripade „zmizeni“ kamosky behem zabavy ji nikdo nemusel hledat, aby si vzal svoje v pripade potreby. Mit svoje veci pod vlastni kontrolou bylo jedine spolehlive.
A pan Kozlik to take dobre shrnul.
—Koukám, že nejsem jediný, koho napadnul případ Kýrové.
—Popis pachatele mi taky přijde jako vystřižený ze stereotypů „máničky“, hipíků, úchylů.
—Taky v tom cítím, že někdo někoho kryje.
—Nevím, jestli popis celé situace je problém pořadu Na stopě, nebo svědectví korunní svědkyně.
—Připomíná to případ Daniely Kýrové.
—Obě poškozené mizí v kontextu noční zábavy.
—Osobní věci obou poškozených jsou v držení posledních lidí, kteří je viděli naživu.
—Příběh je vylíčen do detailů, aby představil hrůznost situace, ale svědkyně si nevšimla klíčových detailů, jako je barva auta a delší části SPZ, přestože na ní měla koukat? Navíc co identikit, ten je kde? Přeci na únosce svědkyně koukala nějakou chvíli.
—Taky proč se údajný únosce nevrátil pro svědkyni, která by ho mohla do detailu popsat na policii? Prostředky na to, jak se jí zbavit měl, a Janu patrně musel pacifikovat, když se prý tak vehementně bránila.
Přesně tak, málo informací. V kolik odcházely z diskotéky a viděl je někdo? Jaká doba uběhla od odchodu z disk. a okamžikem nahlášení? Komu to vlastně ta svědkyně šla říct, když pak tedy vylezla z toho křoví? 🤔 V nejbližším obydlí, nebo šla rovnou na tu chatu a v jejím okolí třeba sousedům? Na chatě v 94 asi moc lidí pevnou nemělo…
Moc informací nemáme…ale jedna informace hovoří za hodně dalších. A to že odmítla detektor. A že o to vůbec byla požádána. To muselo mít pádný důvod.
O auta se docela zajimam. Nenasel jsem zadne, ktere je velke a ma vzadu kulata svetla. Zvlastni.
Mohl mít Volkswagen Transporter T2 nebo T2a, oblíbená hippies dodávka , k těm dlouhým vlasům by to sedělo, některé starší modely měly vzadu menší kulatá světla a nebo si to spletla s předními což byla fakt velká kruhová světla.
Mě by zajímal také přesný čas únosu a ta trasa od diskotéky, únosce musel vědět kudy půjdou. Nemohl za nimi přece jet nějak moc pomalu a blízko.
Jo, ještě jsem zapomněl,…tady je letecký snímek ( tentokrát se podařilo najít dost přesný ) z roku 1994….přesně z 2.07.1994.
Zdroj : ags.cuzk.gov.cz
https://ags.cuzk.gov.cz/archiv/openmap.html?typ=lms&idrastru=WMSA08.1994.PRAH49.01252&bz=-736527.79,-1059919.92
Umbra – a to jste s těma kabelkama tancovaly? My jsme je nenosily právě proto, aby jsme s nimi nemusely být na parketu, v devadesátkách se žádná pidi psaníčka nenosila, byly poměrně veliké kabelky. O tu jednu kabelku, kde byly věci všech, jsme se pak střídaly, kdo ji bude mít při tanci nebo hlídat, pokud zůstane sedět. Jak říkám, tohle mi prostě připadá úplně normální mít věci u kamarádky v té době. Včera jsem si schválně prohlédla nějaké fotky z diskoték a zábav, které mám z té doby a jak už jsem psala – opravdu žádná holčina na nich nemá lacláče, v devadesátkách se nosily do školy, ven, ale na diskotéku bych si lacláče v životě neoblékla. Proto myslím, že je Jana na sobě neměla nebo měla a pak na diskotéku vůbec nešly nebo se z ní nevracely.
Únos dvou holek najednou je moc a moc divný, zvlášť, když pachatel nechá jednu dívčinu jen tak utéct. Je to celé divné. Také jak tu někdo psal, dobrovolných kandidátek na prostituci v té době bylo hafo, nemuselo se unášet tak, jak se s oblibou tvrdí. Pochopila bych únos nějaké krasavice typu Daniela Kýrová, ale v případě Jany nevím, no.
Zdravím všechny při zajímavé diskusi. Ohledně trasování vás budou jistě zajímat následující body. Chata kamarádky byla umístěna v lokalitě Horní Jirčany dnešní ulice v Koutech.
Dívky měly údajně jít po místní úzké obslužné silnici po souřadnicích
49.9595297N, 14.5425383E
49.9586047N, 14.5378606E
49.9606686N, 14.5296853E
49.9597919N, 14.5274753E
na diskotéku nebo zábavu do Jesenice po dnešní Budějovické, u nás se jí říká „stará Benešovská“. Po stejné trase opět na chatu do Horních Jirčan. K údajnému únosu mělo dojít zhruba ve 3:00 ráno někde kolem kóty Skalka 378m.n.m. Jak už mnozí naznačujete v diskusi „kdo tomu věří, ať tam běží! Záhada zmizení je zcela jinde, bohužel to nelze dokázat.
Kamile, to jsou zajímavé informace. Díky, hned je to „veselejší“!
Díky Kamile.
Sebevědomí zločineckých skupin v devadesátkách bylo pravda vysoké, policie prostě tahala za mnohem kratší stranu provazu. Na duhou stranu čeho je moc, toho je příliš. Představa, že pachateli nevadí, že na místě nechal svědkyni (!), která ho zblízka viděla (!) i slyšela, která viděla jeho auto (údajně ještě atypické velikosti), která viděla SPZ (!)…to je pro mě představa dosti divoká.
@Kristi: jsem vrstevník děvčat a mohu potvrdit, že lacláče se nosili i na diskotéku.
—Zajímavé informace, díky za ně, Kamile!
—Odkud jsou? Nějaký ten časopis? Nebo kniha? Archivovaný internetový článek? Na internetu jsem zatím vůbec nic nenašel.
—Tudíž máme věřit tomu, že na vedlejší silnici prakticky obsluhující jen ulici V Koutech jelo ve 3 ráno vozidlo směrem chaty. Kdyby se to stalo na Budějovické, tak je to teda uvěřitelnější.
—Lacláče mohly být uvedeny svědkyní.
—Už dříve mě zaujal blízký les. Prostoru na zakopání/ukrytí těla opravdu dostatek.
Za málo. Bydlím v okruhu 8km od Jirčan……
O tomhle případů sem nikdy neslyšela. Nechápu proč se nemedializoval stejně jako jiná zmizení. Je to neskutečně smutný. A co se podle vás stalo, pokud není pravdivá verze tě kamarádky.
To Anna Marie: Jak už někdo naznačoval, myslím, že holky nikdy na žádné diskotéce nebyly a tělo Jany se nachází někde v této lokalitě kolem chat. V místě již nelze naprosto nic zjistit, protože buď jsou majitelé chat jiní nebo ti starší dělají, že nic neví. Můj soukromý názor je, že postup policie i zveřejněné informace a minimální medializace případu na mne dělá dojem, jakoby šli proti svému člověku a to dost vysoko postavenému. Vezměte, že Jana byla oficiálně na chatě s kamarádkou, jejími rodiči a tito 3 lidé jsou zřejmě poslední, kdo dívku viděl. Přesto se v pořadu ani 20 let poté policista nezmiňuje o vytěžení rodičů svědkyně.
Báchorku o velkém autě s kulatými světly, které mimochodem nikdy žádný výrobce nevyráběl nebo jedné číslici z SPZ zde výborně analyzoval Josef i mnozí další. Snůška pitomostí o nočním únosu na lesní cestě k chatám máničkou v havajské košili, který narve neomráčenou holku do auta, zatímco druhou svědkyni nechá živou a odjede směrem k 30 chatám v Jirčanech mluví asi za vše. Každopádně je dobře, že tento případ Stalker na tip jednoho z návštěvníků zařadil. Naděje na objasnění existuje vždy!
Děkuji za rozbor. Je to teda víc než podezřelý. Přijde mi neuvěřitelný to mlčení o tomto případu tolik let. Vždycky je šance odhalit pachatele. Škoda, že není víc informací. Kdo byla ta kamarádka. Kdo byli její rodiče . Mnoho otázek.
Ještě jsem se podíval na počasí, ke konci července panovala velká vedra, 9 dní v kuse nad 30, ke konci měsíce 35, 35, 36 a neděle 37 stupňů. Fuj.
Zdroj: in-pocasi.cz/archiv
https://www.in-pocasi.cz/archiv/praha_libus/?&typ=teplota&historie_bar_mesic=7&historie_bar_rok=1994#monthly_graph
Díky za info o počasí, Osle. Takže lacláče určitě Jana neměla, nejen, že se na diskotéku nenosily, ale hlavně by se v nich za pár minut v tomto počasí upekla.
Kamile, a co myslíte, že se s Janou mohlo stát, máte nějakou teorii?
Na mě to dělá dojem, že se něco stalo na té chatě, nebo v jejím okolí. Nikde není zmíněno, jak se pátralo. Byli na chatě psi? Jestli ne, tak je to velká škoda. Ti by ji asi našli.
K těm lacláčům- ty Jana mít přece mohla. Sestra v pořadu mluví o kraťasových lacláčích. Že by to někdo na diskotéku nenosil … no každý není pánem vkusu a navíc…Jana si oblečení na diskotéku sebou asi nevzala, aby nevzbudila u rodičů podezření. Bych tak typla.
Takže oni na tu diskotéku jít mohly. Mohly si vzít sebou flašku na cestu z chaty. Na přilepšenou. Janě bylo 16, to je velmi náročné období a obzvlášť když si děvče „cucne“ , může to být opravdová královna dramatu. Mohly se pohádat, doškubat, jak přišly na chatu, něco se stalo a rodiče to pomohly uklidit a vymysleli legendu. Kdoví co se stalo. Ale věřila bych tomu víc, než bájí o únosu. Ale možné je všechno…
Na druhou stranu je jedna věc zvláštní. Já jsem to v šestnácti nějak měla, každý to tak mít nemusel, já jsem měla v té době volnější výchovu..ale! Nevím kolik té kamarádce bylo, ale Jana právě vylezla zakladku! To těm rodičům nevadilo, že si půjčili na chatu holku a nechají je jít klidně ve 3 ráno z diskotéky mezi vesnicema? Já bych takovýto návrat, pokud to tak bylo smluvené s rodiči, což asi tedy bylo, jinak by pro ně zajeli a to asi i dřív než ve 3!, vážně nedovolila! Ve 3 ráno jsem ani z diskotéky chodit nemohla. V 16 ne.
To Margita: měla jsem to stejně, v 16ti jsem musela nahlásit příchod a ten dodržet, jinak mamka zbláznila půl republiky 🤭 pamatuji se, že i když mi bylo 20 a nečekaně jsem přespala jinde než doma, poctivě jsem volala rodičům z nějaké budky na pevnou a hlásila nocleh jinde, ať nemají strach. Je to fér chování na obě strany. A to jsem měla též hodně demokratickou výchovu
To Kristi:
Ne, s kabelkami jsme netancovaly. Kabelky jsme nosily spise mensi-male a vsechno se tam vlezlo. Kdyz jsme sly na parket, tak bud je hlidal nekdo, komu se zrovna nechtelo tancovat anebo jsme je tam normalne nechaly na zidli/lavici a svete div se: nikdy se nikomu nic neztratilo, protoze tenkrat se tak nekradlo.
S laclaci ja souhlasim: ty se nenosily na disco/zabavu ani pred Plysakem, ani po (1.pol. devadesatek) a to ani v cizine, co jsem si tam vsimla na diskach po Plysaku. Ty bychom si ani ja, ani kamosky na sebe take v zivote nevzaly, i kdybychom je mely, protoze byly osklive a pro nas to byly „monterky“. 😀
—-
To KH:
Diky za tu ulici; hned to vypada jinak. Neverim, ze rodice by nechali jit 2 nezletile slecny jit samotne nekde lesem. To by zadny normalni rodic neudelal. A zrovna pojede manicka a snazi se unest 2 naraz. Takze nejspis nejaky mistni chatar a proto ti rodice a kamoska mlci. (Jako Zelovi v pripade V. Muzika.)
Nevite nahodou tu adresu, kde JA presne bydlela v tom Chodove ?
—-
To Josef K.:
Popis celé situace je problém obou: pořadu Na stope i svědectví korunní svědkyně. V tom poradu nerekli ani ulici, natoz celou trasu, kudy mely ty slecny jit; je otazka, jestli se to bali rict. Jak chtej potom patrat ? A nevim, proc to nerekla ani sestra zmizele. Ta to prece musi take vedet. Cenzura, aby se nedejboze nejak nenavedlo k te rodine ?
A korunni svedkyne dodnes mlci a zmizela kamoska je ji ukradena.
—-
Jinak ja jsem o tomto pripadu take nikdy neslysela.
To Margita:
bohuzel ten porad byl delany narychlo a neni tam skoro nic.
Take jsem to tak mela: bud pro nas v noci prijel neci tatik, odvezli nas chlapi na pionyru anebo jsme sly domu pesky nejmene 3. Kdyz jsme sly zpet jen 2 po silnici z nejake vesnice v okoli zpet (domu do mesta), tak jsme se zpravidla pridaly k nejake skupince, ktera se zrovna vracela take, abychom nesly sami. Nikdy nam nikdo sam od sebe nezastavil; oni tenkrat malokteri mladi meli auto.
Take me napadlo, jestli to nebyla ta kamoska, ale ze by se dokazala neprozradit ?
Ten 14lety Lubomir P., co tenkrat v r. 1985 zavrazdil tu svoji 17letou pionyrskou vedouci Mirku K. (a navic svoji sousedku) se take pri vyslechu hned polozil.
Právě. Taky mi přijde divné, že držela. Tak mladá holka. .. Ale vemte si již zmiňovanou D. Kýrovou. Tam ti kluci byli taky držáci a u výslechu nepovolili. U té Daniely… je opravdu tak nemožné, aby se šla dolů k řece vyčůrat, nešťastně klopýtla, spadla do řeky, strhnul ji proud a jak byla opilá, tak se utopula. Než se po ní začalo pátrat, tak tělo mohlo být už kdoví kde. To samé H. Nejedlý. Ten měl být údajně v den zmizení viděn na recepci Botelu Racek, kde údajně nebyl poprvé.
Zásadní otázkou je podle mého kvůli komu by 16 letá holka dokázala takhle lhát? Myslím, že jedině kvůli někomu z rodiny, která ji také kryla ohledně polygrafu. Navíc si myslím, že ve výpovědi se objevují věci, které nejsou z její hlavy. Něco se muselo stát na té chatě, bohužel o co šlo vědí asi jen účastníci.
To Umbra: mám stejný názor ohledně pořadu Na stopě. Vypadá to jako parodie. Policista dává veřejnosti naprosto nedůležité informace, ale ty zásadní tají i po 20 letech. Navíc není případ vůbec medializovaný a nebyl nikdy zařazen do případů co dělá Tempus. Celé je to divné.
Ano, s tim Tempusem je to divne. (Nebyl otec te kamosky treba policajt ?) A nebylo to ani v zadnem tom policejnim kalendari, i kdyz chapu, ze takovych pripadu je hodne a vsechny se tam nevejdou.
Ale zase jsme zpet u toho, co porad rikam: v 1. rade to patrani musi porad tlacit rodina a potom znami. Soukr. detektiv, splnomocnit pristup ke spisu, pravidelna oznameni na SM, atd. A hlavne ta jeji „kamoska“ a jeji rodice. Jak s tim muzou jen tak zit ? Pokud to budu brat jako pravdu, tak me takhle zmizet kamoska, kdyz ja s ni byla posledni a byla u mych rodicu na chate, tak bychom cela rodina uz nemeli do smrti klid. Tohle mi zkratka hlava nebere.
Mně jenom není jasná jedná věc. Byli na té chatě i rodiče ? Jely k rodičům na chatu. To ještě neznamená, že tam rodiče byli v tu dobu co se to stalo.
Ano, sestra rika „na chatu k rodicum“, ale to by melo byt ve vypovedi, jestli tam ti rodice byli. tedy me to zni jakeze tam byli, kdyz to hned dalsi den vedela policie a prijela k jane domu. Jak by samotna holka v noci v chatove osade nekoho zalarmovala bez mobilu. Me by zajimalo, kdy to PCR nahlasili a kdo presne.
Souhlas. No jo, je to 8 min. porad, tak se neda nic moc cekat. A vsimnete si: zase to dal nepokracuje jako v pripade V. Muzika. Co bylo dal ? Dcera se vratila na chatu a zavolali policajty ? Tam nikdy neni pokracovani.
A Stalker by sem mel pod mozne hypotezy pridat:
-zavrazdila ji kamaradka
-zavrazdil ji nekdo z rodicu na chate, popr. nehoda na chate a zakryti nehody. Treba ji tam predavkovali drogama nebo chlastem.
Ze nikdo z rodiny nechtel na polygraf je divne, i kdyz to neni dukaz.
A co si myslite o tom, jak ta sestra rika, ze znama mela zjistit, ze ji nejaka holka videla nekde v bordelu ? A myslite, ze se da zjistit, kde jA v Praze bydlela a jak se jmenovala ta kamoska ? A ktera presne to byla chata ?
K té známé a bordelu…. Pokud byly/jsou ženy držené násilím v bordelu, tak to jsou dle mého prostitutky prostě z povolání, nebo ženy které se „do něčeho zapletly“ a jsou využívané i jako kurýři, jak už tady bylo zmíněno. Na unášení běžných žen z ulice k těmto účelům, nevěřím.
Spíš věřím, že by se mohl kdokoliv do takové situace dostat náhodou, že byl prostě ve špatný čas na špatném místě. ( Viděla jsem například film Lucy, tam se v klubu mladá studentka seznámí s chlapem, se kterým propije noc a on ji pak ve slabé chvilce připne na ruku kufřík s drogama a udělá z ní kurýra místo sebe a pošle ji tak na smrt. Je to sice smyšlený příběh , ale taková situace není nemožná. Ale na to, že by se to stávalo běžně, nevěřím..)
No prave. Me jde hlavne o to, ze zrovna vzdy nekdo zrovna nekoho tohohle zmizeleho nekde „vidi‘: Honzika N. v Linzi, IK nekde v Nemecku a JA take nekde a potom z toho nic neni.
kamile, takze ten 1 Vas bod ukazuje presne tu konkretni chatu nebo je to jen „ilustracni “ ?
Né. Pochopitelně jde o bod pro chatovou oblast . Celá historie té informace o lokalizaci je vlastně až v době natáčení té inscenace pro pořad na stope. Před tím jsem případ vůbec neznal a místní mi náhodou řekl, že se natáčí pořad o ztracené holce. Vůbec jsem nevěděl, že se tam někdo ztratil. Lidé jen viděli „filmaře“ a oni vždy natáčí v přesných místech.
Diky.
Co v tom poradu bylo z te oblasti ? Ta asfaltka ?
Údajně se to natáčelo přímo na trase, kterou ty holky měly jít. Na záběrech jsou vidět pohledy, které to potvrzují při pohledu na Jesenici i silnici 603 a i ta zatáčka u Skalky, kde se s ním jako baví.
Doporucuji vybornou knihu o tom, jak fungovala prostituce v devadesatkach ve vych. Evrope. Autor pobyval a dela tenkrat vyzkum i v Cesku-prihranici plus mafie myslim z Pardubic, kdy ceska zamestnankyne americke ambasady davala holkam za prachy vizum do Statu:
https://www.amazon.com/Natashas-Inside-New-Global-Trade/dp/1559707356.
Díky za tip, Umbro, ráda se na to podívám. A ještě k tomu unášení z chodníku….Je fakt, že se jedná o dobu po amnestii V.H. a na svobodě běhali všehoschopní delikventi. Ale i tak.
To jo, ale to musely byt vyjimky. O nicem takovem jsem tenkrat nevedela, pro me byly devadesatky super, nikdy se mi nic nestalo a nikdo me nikdy neohrozoval, ovsem ja jsem na druhe strane velice opatrna, takze jsem tomuhle predchazela.
No právě. Dalo by se k té komplikované době přihlédnout, kdyby korunní svědkyně neodmítla detektor. To do toho hází docela vidle…
Tu diskotéku ale přece museli prověřit, jestli tam byly, někdo je tam musel snad vidět, jinak kombinace vedra, alkoholu a možná drog může udělat své….jak píše Kamil je to divný.
Osle, hodnota toho poradu je zkratka 0 jako u tech jinych pripadu. Snad je to ve spise. Jsem taky zkousela neco nekde najit, ale nic.
A zase druhá strana věci k tomu detektoru …. Pokud svědkyně mluvila pravdu, tak prožila trauma. A pokud prožila trauma, tak by byla asi rozrušená a detektor by to asi nějak vyhodnotil….
—Výpověď, že byly na diskotéce, je asi daná tím, že to bylo poslední místo, kde holky byly viděny ostatními, a působilo by to podezřele, kdyby se na to nějak přišlo a svědkyně by to nevypověděla.
—Kdyby na ní nebyly, proč by říkala, že tam byly? Jako aby vypadal noční únos věrohodně? Proč si nevymyslet lepší verzi? Mohla si přeci vymyslet, že ji někdo unesl ráno, když byly holky na procházce, a nekomplikovala by si život lží o diskotéce, ne?
—Pokud ten příběh o únosu není pravdivý (což bych možná řekl, že není), tak bych to asi úplně neviděl na vraždu, ale nějaké nedbalostní zabití apod.
—Např. Jana mohla při cestě z diskotéky špatně spadnout na hlavu, třeba i v oblasti té kóty Skalka, kamarádka nestačila přivolat pomoc rodičů včas, a pak řešili, co s nastalou situací udělat. Ukrýt tělo a shodit to na únos může vypadat jako snazší řešení než skončit v dětském kriminále.
—Některé další scénáře ilustruje Umbra výše.
—Vraždu to samozřejmě nevylučuje. Stát se mohlo všelicos.
—I kdyby ten únos byl pravda, tak se Jana měla hodně bránit. To by ji spíše únosce v naštvání zabil už někde v tom jirčanském lese.
—Verze s prostitucí je primárně zbožné přání rodin poškozených.
Jenže při nějaké nehodě nebo nedbalostním zabití je mnohem míň pravděpodobné, že kamarádka s rodiči budou uklízet tělo, lhát policii, vymýšlet si příběh. Rodiče by si nikdy nemohli být jistí, že 16 holka ten nátlak vydrží, psychicky se nezhroutí a nepřizná se. No, ale když už se tu ve vedlejším vlákně zabýváme septikem, tak možná by nebylo od věci zkontrolovat i ten na chatě rodičů kamarádky.
Také mi jako vám dalším přijde divné, že by rodiče nechali dvě 16-ti leté holčiny vracet se z diskotéky v noci samy polňačkou . A jako mladá holka bych se teda hodně bála jít ve 3 v noci po tmě takhle. To bych si počkala ještě hodinu a šla bych domů za světla. Je to vůbec možné jít za tmy nějakou polní cestou, kde není žádné světlo? Nebo s sebou holky tahaly i na diskotéku i baterku? Je to celé zvláštní, nedává to smysl.
Zajímavé taky je, jak už tu někdo zmiňoval, že tento případ opravdu vůbec nebyl medializovaný. Zajímalo by mě proč, může to být tím, že se de facto „ví“, co se jí stalo – byla unesená? Kdyby se vypařila beze stopy, možná by to média propírala mnohem víc.
To mě přesně napadlo. Že se asi ví, co se jí stalo. Jinak nechápu, žádná výzva k hledání za celou dobu krom jednoho pořadu na stopě. Škoda, že nebylo zveřejněno ani jméno její sestry nebo podoba.
To Anna Marie: Máte naprostou pravdu. Třeba v Německu mají skutečně skvělý pořad v překladu „Číslo případu XY-neobjasněno“, který běží už od sedmdesátých let a díky němu bylo odhaleno nespočet pachatelů vražd nebo jiných trestných kriminálních činů. Dělají přesně to, o čem my tady hodně diskutujeme a o co se snažíme. Přiblížit divákům situaci, která v té době panovala včetně lokalizace činu což je základní klíč k úspěchu. Těžko od veřejnosti očekávat pomoc, když ji policie nesdělí zásadní informace pro objasnění po mnoha desítkách let. Moderátor „Aktenzeichen XY“ má naopak od policie mnoho informací včetně osob, které v případu figurovali. Samozřejmě bez jmen a osobních údajů. O Americe ani nemluvím, tam je spolupráce s veřejností naprosto běžná a nesmírně efektivní. U nás je pohled nesmírně smutný. Nebýt pana Viktorina Šulce, tak žádné podklady k dávným případům prakticky nemáme a v současné době nebýt několika nadšenců v čele se Stalkerem, tak mimo kalendářů nedělá policie aktivně prakticky žádnou práci s veřejností. Nedokáží se ani domluvit s ČT, aby staré a skvělé pořady Na stopě byly přístupné pro badatele i dnes.
Tady by měla policie skutečně přehodnotit přístup a spolupracovat, protože jinak ty staré případy nikdy bez účasti veřejnosti neobjasní!
Je mi z toho neskutečně smutno i za její maminku, která už nežije. Ano přesně chtěla by to pořad, který by se všem těmto případům věnoval. A spolupráce s policií. Ten pán, který sem přispívá a znal se s panem Šulcem by nevěděl nic o tomto případu ?
—Možností toho, co se mohlo stát, je celkem dost.
—Příběh s únosem mohla být snaha vyhnout se případnému právnímu trestu a společenskému opovržení.
—„Holku unesli“ vypadá společensky líp než „spadla hlavou na kámen a zabila se“ nebo „udávila se zvratkami“. Minimálně to nevrhá tak špatné světlo na rodinu svědkyně.
—Také to navádí vyšetřování směrem mimo vyšetřování podezřelého úmrtí.
—Nejen dle starých leteckých snímků bych očekával silniční provoz primárně na Budějovické, takže kamarádka klidně mohla mít zkušenost, že ve noci toho po silnici moc nejede.
—S dávkou ironie osudu lze říct, že nejhorší, co lze očekávat, je úchyl v autě, co bude chtít někoho unést.
—V noci až taková tma není, zvláště při svitu Měsíce. Paradoxně nějaké světlo může být oslepující nevýhodou. Zkuste si někdy udělat procházku v noci. Teď v létě je na to ideální čas.
Josefe v roce 1994 v kritickém čase odhaduji do 10 aut za hodinu a to v součtu obou směrů. Dnes je ta oblast „Praha na ležato“ ale v roce 1994 pouze chataři a místní. Obě sorty lidí tou dobou v postelích.
To Josef: hezky jste to shrnul, i já bych viděla jako jednu z nejpravdepodobnejsich verzí intoxikaci alkoholem a možné zadušení zvratky, smrtelný pád v silné opilosti apod, je to hodně pravděpodobný scénář, rozhodně pravděpodobnější než únosce mánička a dodávka s kulatými světly vzadu
Ano, byl právě úplněk, ve 3 ráno tedy dost světla, slunce vycházelo asi v 5:30, byla teplá letní noc.
Pokud byl úplněk, je samozřejmě vidět v noci moc pěkně, jinak by byla potřeba baterka. Kamil Hamřík psal, že to bylo filmované na skutečné cestě, kde se to celé stalo. Prošla jsem si ten dokument ještě jednou. Vidím to takto a vycházím opět ze svých zážitků z té doby: podle mě není pravděpodobné, aby se dvě holky vydaly takovou cestou samy domů ve 3 hodiny v noci, po tmě ( byť svítil měsíc). Pokud by jich šlo víc, tak v pohodě, ale samy dvě těžko. Pokud by chtěly jít samy, tak by počkaly na diskotéce ještě hodinu a něco a šly za světla. Slunce vychází v tu dobu Osle sice až v 5:30, ale už po čtvrté začíná být světlo. Další velice nepravděpodobná věc je, že by rodiče kamarádky nechali svou dceru a ještě cizí dítě, za které převzali na víkend zodpovědnost z diskotéky jít v noci samotné nějakou zarostlou cestou .Na diskotéce asi holky byly, protože předpokládám, že to se dalo snadno ověřit a někdo je tam viděl. Otázkou je, co se stalo potom.
Co se stalo potom, po cestě nebo případně na chatě ( v případě fake únosu ), to těžko říct, každopádně co se týče auta, tak zadní velká kulatá světla nemělo v té době snad žádné běžné větší auto-dodávka…jediné co jsem našel ale to má velká kulatá světla vepředu je Volkswagen Transporter T2 nebo T2a 1967-1976?, oblíbená to hippies dodávka…na vlasáče v barevné košily ala BeechBoys pravé auto, takže, jedině že by si „kámoška“ spletla v tom zmatku a stresu předek a zadek. Protože to auto má opravdu nápadně velká kruhová světla, ale vepředu.
Musel by je asi nějak nenápadně sledovat už od diskotéky, jinak by to asi byla dost velká náhoda, kdyby tam zrovna jel a holky uviděl ale nic není vyloučeno, i takové náhody se mohou stát.
Tato dodávka totiž měla takové větší zašupovací dveře na boku, takže se s ní ani nemusel moc prát, prostě jí tam strčil/hodil a zavřel a zřejmě nešli otevřít zevnitř ( měl to nějak upravený? ), přes volant by to asi nešlo, jak to bylo v tom pořadu Na stopě.
….nebo spíše jen otvírací, zašupovací nevím jestli vyráběli ale asi ne.
Osle, v autech se vůbec nevyznám, ale jako vůbec. Předpokládám, že to je případ hodně ženských. Dívala jsem se na fotky, to auto je velice specifické, zapamatovatelné. Kdyby mi takové auto uneslo kamarádku, tak si nebudu pamatovat kulatá světla a jedno číslo z dopravní značky, ale to, že to auto vypadalo jako malý autobus a na fotkách bych ho určitě poznala. Jinak souhlas, že zašupovací dveře by se k tomuto účelu určitě hodily víc. Větších aut s těmito dveřmi bylo v té době dost, jen asi neměla kulatá světla. Technický dotaz – pokud byla tma, řidič musel mít rozsvícená světla – jde při rozsvícených světlech poznat, jaký mají tvar?
Těžko říct, v tom zmatku a stresu, sice svítil měsíc ale nějaký úsek silnice mohl být více ve tmě a také se asi nevyznala vůbec ve značkách aut,…jen si prostě zapamatovala větší auto s kulatými velkými světly a číslo na značce, nic víc.
Při rozsvícených světlech poznat tvar, asi jo, když je člověk dost blízko.
Asi se hlavně koukala na toho týpka v autě, něž aby si prohlížela nějak podrobně auto.
Osle, a co Škoda 1203, těch bylo mraky k osmdesátých letech a určitě jich bylo dost i v devadesátkách. Sice nemá zašupovací dveře, ale má kulatá světla.
Ta Škoda 1203, jo, ta má také velká přední kulatá světla a určitě byla běžnější.
Osle policista uvádí ale tvrzení svědkyně o zadních světlech a nikoliv předních. Velmi zajímavé je také tvrzení o jedné číslici na značce. Na první pohled je to pitomost. Vidím zadní světla, tak vidím i SPZ. Když ne celou tak pár znaků. Fór je ale v tom, že podle dvou znaků už by i tenkrát šlo vytipovat okruh podezřelých vozidel. Podle jednoho nikoliv a to ani dnes. Tohle není z hlavy té holka a musel jí to někdo poradit, kdo se v problematice vyznal. Jaké složky státní správy řeší tyhle věci si asi každý domyslí sám….
Kamile, na tom něco je, souhlasím, zapamatovat si jen jeden znak je zvláštní.
Ty zadní velká kulatá světla je také nesmysl, žádné větší běžné auto/dodávka je nemělo.
A co třeba avia…býval i typ “obytňák”. Krom tzv. žehliček i kulatá mívala.
To Osel: ale zadní světla mají typický pro mě „starodávný“ tvar, jsou stejné jako na staré Škodě MB
Trošičku podobný příběh (akorat dívka byla sama), kdy neznámý pachatel pravděpodobně unesl během noci dívku, se udál u U. H. Psal se rok 1990.
A jak to dopadlo?…našla se?
Ne.
Tahle:
„V Bílovicích tak ožívá osud Michaely Čaníkové, která se ztratila v roce 1990. Dívku dosud nikdo neviděl… „Míša šla tehdy z oslavy z Bílovic domů do Včelar, snad nasedla do auta, které jí nabídlo odvoz, a pak se po ní země slehla. Měla sedmnáct osmnáct let,“ připomíná Petr Chrástek z Bílovic.“
—–
A tady je o ni take zminka:
https://paranormal-activity-krimi.estranky.cz/clanky/sexualni-vrazdy/sexualni-vrazdy—dil-4..html
Díky , Umbro.
Ano, tenhle případ jsem měl na mysli. Jen je mi fakt líto, že údajně jedna svědkyně viděla, že k „podobné“ dívce přistavilo auto a kdosi ji něco nabízel, i přestože slečna odmítala. A co jsem tak zaznamenal, tak někdo tento případ dával do souvislosti s zrušením trestu smrti, který se údajně udál 2 týdny (5.1990) před zmizením oběti.
U tohoto případu by bylo zajímavé vědět, zda se jím zabýval ÚOOZ nebo jestli byla dívka hledaná i přes Interpol s podezřením na obchod s lidmi.
Co se týče těch aut, kulatá světla vzadu (každopádně malá, ne velká) i vpředu měly některé typy polských Zuků (jezdili i u nás). Každopádně to nebylo vetší auto, ale rovnou dodávka/náklaďák
Osobně bych se vůbec neřídila tim jestli existovalo auto s kulatými světly. Od 17 létě holky nemůžete čekat relevantní popis auta. Ať už to bylo jakkoliv. Zároveň pokud to bylo jak to popsala. Musel to být šok a v ten moment dochází ke zkreslení vnímání.